Yol Boyası Uygulamasında Dikkat Edilecek Hususlar

BOYA UYGULAMASINA BAŞLAMADAN ÖNCE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

*Boya uygulaması yapılacak yüzey kuru , temiz, her türlü yağ ve kirden arındırılmış temiz yüzey olmalıdır. Nemli ve rutubetli yüzeyler ile havanın bağıl neminin %80’in üzerinde olduğu durumlarda boya uygulaması yapılmamalıdır.

*Üreticinin öngördüğü miktardan az veya çok sertleştirici ve tiner kullanılmamalıdır.

*Boya uygulaması yapılacak yüzeyde eski çatlamış kabarmış boya var ise mutlaka temizlenmelidir.

* Uygulama yapılacak yüzeydeki eski boya temizlendikten sonra yüzey temizlenmelidir.

*Yeni asfaltlanmış yol veya yeni yapılmış beton yüzeylere uygulama mümkünse 3-4 hafta sonra yapılmalıdır. Bu sayede asfaltın gaz çıkışı sağlanmalıdır.

*Mümkünse yeni asfalt yüzeye önce ince bir kat boya uygulanmalı ve bir hafta sonra asıl kat uygulanmalıdır. Böylece yeni asfaltın boyada meydana getireceği sararma ortadan kalkmış olur.

*Boya sarfiyatı üreticinin öngördüğü miktarlarda olmalıdır , bu sebeple yaş ve kuru film kalınlıkları mutlaka ölçülmelidir, uygun olan değerlere getirilmelidir.

UYGULAMA SONRASI KARŞILAŞILABİECEK SORUNLAR VE OLASI SEBEPLERİ ;

Boyada Kaynama Problemi​

*Yüzeye boyanın oldukça kalın uygulanması

*Birkaç kat uygulama yapılan yüzeylerde katlar arası yeterince ön buharlaşma süresinin olmaması

*Aşırı sıcak ve aşırı rüzgarlı havalarda uygulama yapılması

*Çok hızlı reaksiyon gösteren sertleştirici ve tiner kullanılması

*Boyanın içerisinde yer alan tinerin çok hızlı buharlaşması

Tozuma/Uçuşma Problemi

*Boyaya uygun olmayan tiner kullanımı veya boyanın olması gerekenden fazla tiner içermesi

*Uygulama tabancasının yüzeyden olması gerekenden fazla uzak tutulması

*Boya viskozitesinin düşük veya yüksek olması

*Havalı tabanca ile uygulama yapılıyor ise hava basıncının olması gerekenden fazla olması

Boyada Kabarcıklanma Problemi

*Yüzeye boyanın oldukça kalın uygulanması

*Birkaç kat uygulama yapılan yüzeylerde katlar arası yeterince ön buharlaşma süresinin olmaması

*Aşırı sıcak ve aşırı rüzgarlı havalarda uygulama yapılması

*Boyaya uygun olmayan tiner kullanımı

Boyada Çatlama Problemi

*Esnek yüzey üzerine (alkid boya gibi) sert bir kaplama veya boya (akrilik boya gibi) yapılması

*Zemin temizliğinin iyi yapılmaması

*Boyaya uygun olmayan tiner kullanımı

*Birkaç kat uygulama yapılan yüzeylerde katlar arası yeterince ön buharlaşma süresinin olmaması

Boyada Buruşma ve Soyulma Problemi

*Yüzeye boyanın oldukça kalın uygulanması

*Uygun olmayan hava koşullarında aşırı soğuk-aşırı sıcak-aşırı rüzgarlı-aşırı nemli )

*Alt katlar yaş iken yüzeyin çok çabuk kuruması

*Birbiri ile uyumsuz iki sistemin (alkid üzeri akrilik gibi)üst üste kullanılması

*Eski boya yüzeyden uzaklaştırılmadan uygulama yapılması

*Zemin temizliğinin iyi yapılmaması ve zeminin rutubetli olması

Boyada Akma ve Sarkma Problemi

*Boyanın uygulama viskozitesinin çok düşük veya çok yüksek olması

*Uygun olmayan tiner kullanımı

*Yaş film kalınlığının fazla olması

*Uygulama tabancasının yüzeye yakın tutulması

*Boyayı düzensiz ve özensiz püskürtmek

*Uygulama tabancasının aşırı yavaş hareket ederek kullanılması sonucu boyada yığılma olması


Yol Boyasının Kalitesi Nasıl Anlaşılır?